Archive

  • Sort Blog:
  • All
  • Nieuws
  • Nieuwsbrief
  • Ontwikkelingen
Elzenhagen

Reimert: Elzenhagen Zuid: Bouwrijp maken Fase 1B

Reimert Bouw en Infrastructuur voert in opdracht van de Gemeente Amsterdam het project ‘Elzenhagen Zuid bouwrijp maken fase 1B’ uit. De werkzaamheden maken onderdeel uit van de ontwikkeling Centrumgebied Amsterdam Noord.

 

Elzenhagen Zuid: onze werkzaamheden

Elzenhagen Zuid is een 26,4 hectare groot gebied dat een groene stedelijke buurt wordt, met ruimte voor 1800 woningen en verschillende sport- en onderwijsvoorzieningen. Op het deel dat Reimert gereed maakt voor bouw worden onder meer woningen en een atletiekbaan gerealiseerd. De grootste uitdaging is het om de 150.000 kub zand erop tijd erin te krijgen.

 

Voor het transporteren van het zand heeft Reimert Bouw en Infrastructuur een loswal aangelegd langs het Noordhollandsch Kanaal en de Buikslotermeerdijk waar schepen kunnen lossen en laden. Met de loswal kan het zandtransport volledig per schip via het Noordhollandsch Kanaal plaatsvinden. Het aangeleverde zand wordt vanaf de loswal over de Buikslotermeerdijk via een hellingbaan direct naar het terrein gereden.

 

Veilige uitvoering van de werkzaamheden

Er is gekozen voor het aanleggen van een loswal met oog op overlast voor de omgeving. Doordat het zandtransport via het Noordhollandsch Kanaal loopt, worden de bestaande wegen zoals de Elzenhagensingel / IJdoornlaan en Nieuwe Purmerweg / Nieuwe Leeuwarderweg ontzien, omdat er geen vrachtwagens nodig zijn voor deze zandtransporten. In de weekenden vindt er geen zandtransport plaats.

Om de werkzaamheden op een veilige wijze te kunnen uitvoeren, zijn op de Buikslotermeerdijk tijdelijke verkeersmaatregelen geplaatst, inclusief de benodigde bebordingen. Ook worden waar nodig worden verkeersregelaars ingezet, zodat het bouwverkeer en doorgaand verkeer de Buikslotermeerdijk kunnen gebruiken. Vanwege de loswal en de route wordt het verkeer ter plaatse iets omgeleid. Reimert zorgt ervoor dat de rijweg regelmatig wordt schoongemaakt om de hinder voor de omgeving te beperken.

 

Planning voor Elzenhage Zuid BRM Fase 1B

De uitvoeringsperiode voor het project ‘Elzenhagen Zuid bouwrijp maken fase 1B’ is redelijk kort, omdat de Gemeente Amsterdam zo snel mogelijk wil beginnen met bouwen. Reimert is in juni 2018 begonnen met het de werkzaamheden. Om het werk binnen de gestelde termijn tot een goed einde te brengen werken we met bekende onderaannemers en gespecialiseerde partijen. De verwachte oplevering is medio december 2018.

 

Opdrachtgever: Gemeente Amsterdam
Aannemer: Reimert Bouw en Infrastructuur

 

Molletjesveer

Reimert: Molletjesveer Fase II: Revitalisering bedrijventerrein Wormerveer

In opdracht van de Gemeente Zaanstad is Reimert Bouw en Infrastructuur uit Almere op 15 januari 2018 gestart met het project ‘Revitalisering Molletjesveer Fase II’ in Wormerveer. Ruim Omgevingsontwikkeling voert namens Reimert Bouw en Infrastructuur het omgevingsmanagement uit.

 

Op de hoogte blijven:

U kunt het werk volgen via de Reimert App, gratis te downloaden in Google Play of de App Store!

 

Omgevingsmanager op dit werk:

Naam: Jitske Bokhoven

Telefoonnummer: 06 – 10 91 80 53

E-mailadres: jbokhoven@ruim.nl

 

Werkzaamheden bij Revitalisering Molletjesveer II

Het project Revitalisering Molletjesveer Fase II heeft als doel om het industrieterrein Molletjesveer II en de omgeving toekomstbestendig te maken en weer een frisse uitstraling te geven. De werkzaamheden bestaan uit het verwijderen van de klinkerbestrating en het vervangen van de riolering. De rijwegen worden nu in asfalt uitgevoerd en de parkeervakken en trottoirs worden voorzien van nieuwe klinkers.

 

Molletjesveer II in cijfers

Revitalisering Molletjesveer Fase II is een grootschalig project.

Er wordt 4200 meter riool vervangen;
Wij breken 30.000 m² betonstraatsteen op en voeren deze af voor duurzaam hergebruik;
Op de trottoirs en parkeervakken brengen wij 16.000 m² nieuw straatsteen aan;
En wij brengen ook 8000 ton asfalt aan op de rijbaan.

 

Omgevingsmanagement

Met zo’n 160 bedrijven en zo’n 20 woningen gevestigd op dit bedrijventerrein is het noodzakelijk om bepaalde zaken goed in acht te nemen. Het gaat dan in het bijzonder om de bereikbaarheid van de panden, maar ook tijdelijke onderbrekingen bij het werk aan de kabels en leidingen is iets wat een secure en efficiënte aanpak vereist.

Om het contact met de stakeholders te onderhouden en de werkzaamheden tijdig met hen af te stemmen, speelt de omgevingsmanager tijdens dit project een belangrijke rol. Ruim Omgevingsmanagement verzorgt namens Reimert het omgevingsmanagement voor Revitalisering Molletjesveer Fase II. In december 2017 is er al gestart met de voorbereidingen: een faseringstekening en planning maken voor de communicatie, een informatieavond plannen op 9 januari en de pagina op de Reimert app online zetten. Daarnaast is er met name in het begin veel persoonlijk contact geweest met stakeholders en de bedrijvenvereniging om alle belangen tijdig in kaart te brengen en hier actief rekening mee te kunnen houden. Tijdens de uitvoering houdt de omgevingsmanager nauw contact met betrokkenen om ervoor te zorgen dat zij zo min mogelijk hinder ervaren van onze werkzaamheden, maar dit gelijktijdig niet nadelig is voor de uitvoeringsplanning.

 

EMVI-prestatiemeting

Tijdens Revitalisering Molletjesveer Fase II wordt er vanuit onze opdrachtgever Gemeente Zaanstad gebruik gemaakt van EMVI-prestatiemeting om de kwaliteit van ons werk te borgen. Vanuit de inschrijving heeft Reimert Bouw en Infrastructuur, op basis van haar jarenlange ervaring in infrastructurele werken, de Gemeente Zaanstad beloofd om minimaal een 8,6 gemiddeld op de EMVI-prestatiemeting te behalen. Tot op heden voldoen wij hieraan; dit versterkt het vertrouwen van de opdrachtgever in een voorspoedige uitvoering.

 

Opdrachtgever: Gemeente Zaanstad
Aannemer: Reimert Bouw en Infrastructuur
Omgevingsmanagement: Ruim Omgevingsontwikkeling

 

Reimert: Fietstunnels Doornsteeg

Met de plannen voor nieuwbouwwijk De Doornsteeg heeft de gemeente Nijkerk een hoge ambitie vastgesteld voor dit projectgebied: Een energieneutrale, kindvriendelijke en groene wijk met ruim 1200 woningen waarmee de relatie tussen het stedelijk gebied en het landschap duidelijk versterkt wordt. Om hierop aan te sluiten heeft Reimert Bouw en Infrastructuur, in samenwerking met architectenbureau Wurck, twee sociaal veilige fietstunnels met optimaal fietscomfort ontworpen. En met succes: ons ontwerp viel in de smaak bij de gemeente en we hebben het werk met uitstekende cijfers aangenomen. 

 

In de tenderfase zijn wij op zoek gegaan naar manieren om zowel technisch als esthetisch zo goed mogelijk aan te sluiten op de visie van de gemeente. Hierbij hebben de belangen van toekomstige bewoners van de Doornsteeg altijd voorop gestaan. Omdat de tunnels als het ware de rode loper van de wijk worden, is het natuurlijk belangrijk dat deze visueel en ruimtelijk in de omgeving passen, maar bovenal dat gebruikers zich hier veilig voelen; het is voor hen immers een manier om thuis te komen. Vanuit deze gedachte zijn twee tunnels ontstaan die duidelijk familie van elkaar zijn maar die, net als in een echt gezin, ook hun eigen identiteit hebben. Om tot een sociaal veilig ontwerp te komen dat visueel en ruimtelijk in de omgeving past, zijn wij uitgegaan van vier uitgangspunten: een open perspectief, een groene uitstraling, een lichte beleving en esthetische aansluiting op de wijk.

 

Fietstunnel Arkemheenweg

De Arkemheentunnel sluit aan de ene kant aan op de Doornsteeg en aan de andere kant op de centrale weg door de wijk, de Groenallee. Om het stedelijke karakter aan de ene kant en het landschappelijke aan de andere met elkaar te verbinden is de tunnel asymmetrisch ontworpen. Met het reliëf in het metselwerk op de oostelijke keerwand is het ritme van de bomen op de Groenallee weerspiegeld.

Fietstunnel Ambachtsstraat

Het fietspad dat aansluit op de Ambachtstunnel wordt omringd door een waterpartij en een fietsparcours, wat van nature zorgt voor een open gevoel. Om aan te sluiten op het groene, open karakter van de omgeving en de Doornsteeg hebben wij hier gekozen voor een symmetrisch ontwerp met lage, begeleidende plinten en groene taluds. Op de tunnelmonden worden schanskorven begroeid met klimop.

 

Momenteel is ons projectteam hard aan werk om het aanbiedingsontwerp technisch uit te werken tot uitvoeringsontwerp en de nodige documenten in orde te maken om op 17 september 2018 buiten te starten. Voor de realisatie van Fietstunnels Doornsteeg bieden wij een servicegerichte uitvoering met een breed omgevingsmanagementplan. Hierbij wachten we niet met communiceren tot we al bijna de eerste schep in de grond zetten: al vanaf de definitieve gunning hebben we de bewoners meegenomen in het werk. Op die manier raken zij actief betrokken bij de realisatie van Fietstunnels Doornsteeg en voorkomen wij dat bewoners niet op tijd op de hoogte zijn van de werkzaamheden.

Opdrachtgever: Gemeente Nijkerk

Aannemer: Reimert Bouw en Infrastructuur 

 

Fietstunnels Doornsteeg

Reimert: Fietstunnels de Doornsteeg te Nijkerk

In opdracht van de gemeente Nijkerk voert Reimert Bouw en Infrastructuur het project ‘Aanleg Fietstunnels Doornsteeg te Nijkerk’ uit. De tunnels zijn in samenwerking met Architectenbureau wUrck en Ruim Omgevingsontwikkeling ontworpen.

 

Op de hoogte blijven:

U kunt het werk volgen via de Reimert App, gratis te downloaden in Google Play of de App Store!

 

Omgevingsmanager op dit werk:

Naam: Floortje Goossens

Telefoonnummer: 06 – 20 52 43 37

E-mailadres: fmgoossens@ruim.nl

 

Over Aanleg Fietstunnels Doornsteeg te Nijkerk

Omdat de tunnels als het ware de rode loper van de Doornsteeg worden, is het belangrijk dat deze visueel en ruimtelijk in de omgeving passen, maar bovenal dat gebruikers zich hier veilig voelen. Bij het ontwerpen van de Arkemheentunnel en de Ambachtstunnel hebben wij het gevoel van thuiskomen, een gevoel van veiligheid en geborgenheid, centraal gesteld. Hieruit zijn twee tunnels ontstaan die duidelijk familie van elkaar zijn maar die ook hun eigen identiteit hebben.

 

Op basis van onze uitgangspunten voor sociale veiligheid (een open perspectief, een lichte beleving, een groene uitstraling en aansluiting bij de identiteit van de wijk) hebben wij twee tunnels ontworpen waarmee er een duidelijke verbinding gemaakt wordt tussen de landschappelijke en stedelijke aspecten van de omgeving:

 

Identiteit fietstunnel Arkemheenweg

Aan de oostzijde sluit de Arkemheentunnel aan op de woningen van nieuwbouwwijk de Doornsteeg en aan westzijde op de centrale weg door de wijk, de Allee. Om het stedelijke karakter aan de ene kant en het landschappelijke karakter aan de andere kant met elkaar te verbinden is de tunnel asymmetrisch ontworpen. De oostelijke keerwand is zo ontworpen dat de kleur van het metselwerk aansluit bij het kleurenpalet van de wijk. Met het reliëf in het metselwerk is het ritme van de bomen op de Allee weerspiegeld.

 

Identiteit fietstunnel Ambachtsstraat

De Ambachtstunnel verbindt nieuwbouwwijk de Doornsteeg, wat zich kenmerkt door haar open en groene karakter, met het centrum van Nijkerk. Het aansluitende fietspad wordt bovendien omringd door een waterpartij en een fietsparcours, wat zorgt voor een open gevoel. Om aan te sluiten op het groene, open karakter van de omgeving hebben wij er hier gekozen voor een symmetrisch ontwerp met groene taluds aan beide kanten. Zo reflecteert het groene karakter van de entree het landschappelijke, parkachtige karakter van de omgeving.

 

Onze planning (onder voorbehoud)

Datum  Communicatiemoment
12-3-2018 Reimert App pagina online
12-3-2018 Introductiebrief Reimert
1-6-2018 Voortgangsbrief Ontwerp
16-7-2018 Uitvoeringsbrief met uitnodiging informatieavond
27-8-2018 Informatieavond (locatie nader bekend te maken)
17-9-2018 Start uitvoering
22-10-2018 Voortgangsbrief Uitvoering
15-3-2019 Oplevering werk
18-3-2019 Uitnodiging deelname Omgevingsenquête
29-3-2019 Feestelijke opening Fietstunnels Doornsteeg!

Beugel: Fietspad de Wolden

Beugel Infrastructuur heeft in opdracht van Gemeente De Wolden een betonfietspad langs de koekangerweg aangelegd. Het gaat om een vrijliggend fietspad tussen de dorpen Weerwille en Oosteinde. Dit fietspad is de eerste van totaal drie, waarmee de gemeente de veiligheid van fietsers wil vergroten. 

 

Hoewel het werk pas in het laatste kwartaal van 2017 werd aanbesteed en Beugel de opdracht half oktober binnenhaalde, was het doel oorspronkelijk om datzelfde jaar nog op te leveren. Dat is helaas niet gelukt. De grootste spelbreker, volgens Hoofduitvoerder Jan Wolbink: de winter… “Het is een rare winter geweest. Het was allesbehalve ‘betontechnisch’ weer. Dat wil zeggen: het was eerst heel nat en vervolgens was er een periode van vorst. Water is funest voor zo’n project. Voor beton geldt dat de temperatuur minstens 5 graden Celsius moet zijn. De winter heeft ons bij dit werk echt parten gespeeld.” Ondanks de vertraging door onwerkbaar weer, is de samenwerking met de opdrachtgever voorspoedig verlopen. Het verkeer op de weg naast het fietspad heeft niet veel hinder ondervonden van de werkzaamheden en er zijn geen klachten binnengekomen van bedrijven uit de omgeving. Hier is volgens Jan ook wel extra aandacht voor geweest. “Er zitten hier veel boeren en voor hen was het vooral belangrijk dat hun land goed bereikbaar bleef. Waar sprake was van hinder hebben we ervoor gezorgd dat we met rijplaten goede doorgangen creëerden. Hierdoor waren de bedrijven goed te bereiken.”

 

Het betonfietspad is in totaal 1750 meter lang en loopt langs de Koekangerweg, een drukke weg die de dorpen Weerwille en Oosteinde met elkaar verbindt. Het pad vormt een geheel met het omringende bos, zo vertelt Wolbink: “We hebben gehoor gegeven aan de voorwaarde om het pad slingerend door het bos aan te leggen. Hiermee wil de gemeente bereiken dat de route mooi door de natuur heen loopt.” De afronding van het werk aan dit fietspad betekent niet dat het werk in De Wolden er op zit. Beugel start dit jaar nog met de realisatie van nog twee andere fietspaden, beide in opdracht van gemeente de Wolden. “Voor de bouwvak doen we de eerste en na de bouwvak pakken we
de tweede aan.” De realisatie van deze fietspaden is opgenomen in het Fietsplan De Wolden. Doel van dit project is het verhogen van de verkeersveiligheid en verbetering van het fietsnetwerk.

 

Opdrachtgever: Gemeente De Wolden

Aannemer: Beugel Infrastructuur

Westerbork

Beugel: herinrichting Centrum Westerbork in Midden-Drenthe

Het Burgemeester Gualthirie van Weezelplein, aan de Hoofdstraat in Westerbork, vormt hét centrum van dit 4500 inwoners tellende dorp. In opdracht van Gemeente Midden-Drenthe, waar Westerbork sinds 1998 deel van uitmaakt, voert Beugel Infrastructuur de herinrichting van de dorpskern uit.

 

Werkzaamheden Westerbork

Het doel van de gemeente is om het plein rustiger te maken; een groene brink zonder activiteiten. Het zal even wennen zijn als er straks geen reuring meer is op het Van Weezelplein, maar de dorpsactiviteiten worden voortaan elders in het centrum georganiseerd, meer richting het horecagebied.

 

Ook de markt wordt verplaatst, de parkeerplekken komen in twee rijen langs de Hoofdstraat te liggen en de wegen rondom het plein worden eenrichtingsverkeer en een 30 kilometergebied.

 

De inrichting van het nieuwe plein is in afstemming met de bewoners bepaald. Uiteindelijk krijgen de bewoners van Westerbork betere afwikkeling van het verkeer, betere parkeergelegenheid en meer groen in het centrum.

 

Samen met de bewoners van Westerbork

Dorpsbouwmeester Douwe van der Laan spreekt van een mooi en breed gedragen plan:

“Er zijn veel pleinvarianten voorbijgekomen en dit is de optimale groenvariant van het gebied op en rond het plein. Het groen conserveren voor de toekomst; een echt compromis. Er was wel verzet van bijvoorbeeld de marktkooplui, maar die krijgen een nieuwe plek tegen het plein aan.”

 

Beugel Infrastructuur uit Beilen is inmiddels gestart met de uitvoering van Herinrichting van het Centrum van Westerbork. Hierbij breken we het bestaande straatwerk op en kappen diverse bomen op het plein (ook gezichtsbepalende bomen). Bijkomende werkzaamheden zijn het vervangen van de bestaande riolering, het aanvullen van de ontgraven grond, het opnieuw aanbrengen van de bestrating en rondom het plein opnieuw asfalteren.

 

Hoewel het een relatief klein werkgebied is, is het werk niet zonder uitdagingen… Maar niks wat uitvoerder Jan Wolbink en zijn ploeg niet aan kunnen:

“De grootste uitdaging is toch om telkens weer de fase op tijd klaar te hebben zodat we weer verder kunnen. Ook moet het verkeer altijd op een veilige manier doorgang houden door het centrum van Westerbork. Het is gewoon een heel mooi werk waarbij veel facetten van ons vak uitgevoerd worden. Het komt aan op goede communicatie en een correcte uitvoering!”

 

Opdrachtgever: Gemeente Midden-Drenthe
Aannemer: Beugel Infrastructuur Beilen
Uitvoerder: Beugel Infrastructuur Beilen

De Wilde: Groot Onderhoud Wijngaard te Lelystad

In opdracht van de gemeente Lelystad voert De Wilde Grond-, Weg- en Waterbouw groot onderhoud uit in de Wijngaard. De straat is op veel plaatsen verzakt en moet worden opgehoogd. Ook krijgt een deel van de hofjes bestrating in plaats van asfalt.

 

 

Wat gaan wij doen in de Wijngaard?


De werkzaamheden starten op 8 november en zijn medio mei 2018 afgerond. In hoofdlijnen voeren wij de volgende werkzaamheden uit:

  • Asfalt verwijderen
  • Riool herstellen
  • Ophogen
  • (Opnieuw) bestraten

 

Wij verdelen de werkzaamheden in tien fases. De tien fases zijn weer onderverdeeld in subfases. Op deze manier zijn er altijd voldoende (tijdelijke) parkeerplaatsen beschikbaar en werken wij slechts een paar weken direct voor de deur. De auto’s op het kaartje geven aan waar wij tijdelijke parkeerplaatsen met rubberen matten inrichten in de bermen. De rode streepjes zijn bypasses: tijdelijke omleidingen waardoor de parkeerplaatsen zo lang mogelijk beschikbaar blijven.

 

 

Onze planning (onder voorbehoud)


In onderstaand schema vindt u onze planning voor de werkzaamheden. Deze is onder voorbehoud. Onwerkbaar weer of andere onvoorziene zaken kunnen van invloed zijn op de planning.

Fase Wijngaard Planning (onder voorbehoud)
1 1 t/m 14 8 november t/m eind november
2 99 t/m 109 13 november t/m half december
3 21 t/m 31 20 november t/m half december
4 15 t/m 20 en 33 t/m 39 29 november t/m half januari (in vakantie geen werkzaamheden)
5 40 t/m 67 Begin januari t/m half februari
6 124 t/m 154 Half januari t/m begin maart
7 174 t/m 204 Half februari t/m begin maart
8 68 t/m 98 Half februari t/m eind april
9 155 t/m 173 Eind januari t/m half april
10 205 t/m 232 Eind maart t/m begin mei

 

 

Bewonersavonden

Wij organiseren drie verschillende bewonersavonden in onze eigen keet, een voor elke uitvoeringsperiode. Tijdens deze inloopavond geven wij u gerichte informatie over de werkzaamheden bij u voor de deur. Bewoners ontvangen van ons een aparte brief met daarin een uitnodiging voor de bewonersavond van die fase.

 

Wilt u op de hoogte blijven van het project?

U kunt het project volgen via onze eigen omgevingsapp, gratis te downloaden in Google Play of de App Store.

 

Omgevingsmanager De Wilde GWW

Naam: Marleen Haaijer

Telefoonnummer: 06 – 10 91 80 53

E-mailadres: wijngaard@dewilde-lelystad.nl

 

Opdrachtgever: Gemeente Lelystad
Aannemer: De Wilde Grond-, Weg- en Waterbouw
Uitvoerder: De Wilde Grond-, Weg- en Waterbouw
MOB-Complex

Reimert: Herinrichting MOB-Complex in Bussum

 

MOB-Complex: herinrichting tot groene wijk

Reimert Bouw en Infrastructuur uit Almere start medio april 2017 met het Bouw- en woonrijp maken van het MOB-Complex in Bussum. Het project is in opdracht van de gemeente Gooise Meren. Doel en aanleiding van het werk is om herontwikkeling van de het MOB-Complex in Bussum mogelijk te maken. Het oude militaire complex wordt omgetoverd tot een groene wijk waar men prettig en rustig kan wonen. 

 

Bij deze werkzaamheden voert Reimert Bouw en Infrastructuur het aanbrengen van de infrastructuur uit. Onze werkzaamheden omvatten onder meer het aanbrengen van opritten naar de woningen, herinrichting van het kruispunt en het aanbrengen van de asfaltdeklaag op de hoofdweg in de wijk. De uitvoeringsplannen van onze werkzaamheden nader bekend te maken.

 

Tijdens deze werkzaamheden zijn de woningen in beginsel altijd bereikbaar en is het ons uitgangspunt om onveilige situaties te allen tijde te voorkomen en hinder en overlast tot een minimum te beperken. 

 

U kunt het project volgen via onze eigen omgevingsapp, gratis te downloaden in Google Play of de App Store.

Dat werkt! 

 

Omgevingsmanager Reimert Bouw en Infrastructuur

Naam: Marissa Adelaar

Telefoonnummer: 06 – 53 47 93 81

E-mailadres: madelaar@ruim.nl

Opdrachtgever: Gemeente Gooise Meren
Aannemer: Reimert Bouw en Infrastructuur
Uitvoerder: Reimert Bouw en Infrastructuur

De Wilde: Aanpassing kruispunt bij Nijeholtpade

In de gemeente Westellingwerf in provincie Friesland heeft De Wilde Grond- Weg- en Waterbouw langs de N351 ter hoogte van Nijeholtpade het verkeersonveilige kruispunt aangepast. Over deze weg rijdt het autoverkeer met hoge snelheid langs (gebiedsontsluitingsweg van 80 km/u ), waardoor het voor fietsers gevaarlijk was om over te steken. Daarom is de weg verbreed en is er een middengeleider aangelegd waar fietsers doorheen gesluisd worden.

 

In een korte uitvoeringstijd van ca. vier weken heeft De Wilde het kruispunt aangepast zonder volledige afsluiting. Door steeds aan één zijde te werken, kon het verkeer gewoon passeren.

 

Naast de verbreding en de aanleg van een middengeleider zijn er ook bushaltes geplaatst. Door de komst van de bushaltes kan de bus nu ook stoppen vlakbij het dorp. Dit maakt het voor de omgeving makkelijker om met het openbaar vervoer te reizen.

 

In één weekendafsluiting is de laatste asfaltlaag en de belijning aangebracht.

 

Opdrachtgever: Provincie Fryslân
Aannemer: De Wilde Grond- Weg- en Waterbouw
Uitvoerder: De Wilde Grond- Weg- en Waterbouw

De Wilde: Aanleg van het Orlyplein

 

Het Orlyplein voor station Sloterdijk heeft een transformatie ondergaan. Het grijze beton is verruild voor het frisse groen van bomen en beplantingen. Op deze manier wordt het Orlyplein een aantrekkelijkere, op mensen gerichte omgeving. Het nieuwe plein is ontworpen door middel van co-creatie waarbij ondernemers, gebruikers, bewoners en gemeente samen hebben nage­dacht over de optimale invulling van het plein. Voor deze samenwerking heeft het Orlyplein op 9 juni 2016 van de Vereniging Nederlands Cultuurlandschap de Gouden Zwaluw uitgereikt gekregen. Deze prijs is voor overheden, bedrijven of personen die zich verdienstelijk hebben gemaakt om natuur in de straat, wijk of stad te bevorderen.

 

Het tekenwerk, de engineering en de uitvoering van dit project zijn gedaan door De Wilde Grond- Weg- en Waterbouw.

 

Aannemer:

De Wilde Grond- Weg- en Waterbouw

Uitvoerder:

De Wilde Grond- Weg- en Waterbouw

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op ''toestaan cookies" om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten